GŁÓWKI CIĘGIEŁ TSM
GŁÓWKI CIĘGIEŁ TSF
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GE
GŁÓWKI CIĘGIEŁ DIN
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GEG
KOŃCÓWKA DRĄŻKA SQ
GŁÓWKI CIĘGIEŁ SA
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE SSR
GŁÓWKI CIĘGIEŁ SI
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GEEW
KOŃCÓWKA DRĄŻKA SQZ
GŁÓWKI CIĘGIEŁ TPN
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE TAC
KOŃCÓWKA DRĄŻKA SQL
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GEK
GŁÓWKI CIĘGIEŁ PHS
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GEZ
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GEEM
GŁÓWKI CIĘGIEŁ TAPR
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GAC
ŁOŻYSKO PRZEGUBOWE GX
OTHER ROD ENDS
USZCZELKA O-RING
SIMMERING
USZCZELNIENIE HYDRAULICZNE
USZCZELKA V-RING
USZCZELKA X-RING
PODKŁADKA USZCZELNIAJĄCA
USZCZELNIENIA ZGARNIAJĄCE
USZCZELKA SZNUROWA
USZCZELNIENIE EC VK
USZCZELNIENIE NILOS
INNE USZCZELNIENIA
USZCZELNIENIA TŁOKOWE
USZCZELNIENIE PNEUMATYCZNE
ASORTYMENT USZCZELEK
USZCZELNIENIE SAMOCHODOWE
USZCZELKA PTFE
PODKŁADKA OPOROWA
PODKŁADKA ZABEZPIECZAJĄCA
PODKŁADKA SPRĘŻYNUJĄCA FALISTA
PODKŁADKA FALISTA – TYP ŚCISKANY
SPRĘŻYNA NACISKOWA WIELOFALOWA
PODKŁADKA FALISTA Z NAKŁADANIEM
ZAKRZYWIONA PODKŁADKA SPRĘŻYNUJĄCA
SPRĘŻYNA TALERZOWA DIN 2093
PODKŁADKA SPRĘŻYNUJĄCA PALCOWA
PODKŁADKA BELLEVILLE
PODKŁADKA SPRĘŻYNUJĄCA FALISTA DZIELONA
SPREZYNY FALISTE DRUT OKRAGLY
SPRĘŻYNA TALERZOWA ZE STALI NIERDZEWNEJ
Łożysko to element mechaniczny stosowany do ułatwienia obrotu między dwoma częściami. Umożliwia redukcję tarcia między poruszającymi się częściami, co pomaga zwiększyć wydajność oraz trwałość maszyn i urządzeń.
Łożyska składają się zazwyczaj z pierścienia wewnętrznego, pierścienia zewnętrznego oraz elementów tocznych, takich jak kulki, wałeczki lub igiełki, umieszczonych pomiędzy pierścieniami. Najczęściej stosowane są łożyska kulkowe. Bez względu na rodzaj łożyska, są one produkowane w różnych rozmiarach, aby dopasować się do różnych zastosowań.
Zazwyczaj oznaczenie łożyska znajduje się bezpośrednio na nim. Oznaczenie może być wygrawerowane na pierścieniach, na uszczelce lub na pokrywie ochronnej. Jeśli Twoje łożysko nie posiada oznaczenia, jedynym sposobem jego identyfikacji jest pomiary.
Pomiar łożyska można wykonać za pomocą suwmiarki, jest to najdokładniejsze narzędzie do tego celu. Umożliwia ono zmierzenie średnicy wewnętrznej, średnicy zewnętrznej oraz grubości łożyska.
Jeśli jest to liczba całkowita, zero na ruchomej części suwmiarki znajdzie się dokładnie na jednej z kresek na części stałej. Na przykład: 20 mm, jak poniżej.

Jeśli jest to liczba dziesiętna, odczytaj najbliższą kreskę (po lewej) od zera, która wskaże część całkowitą pomiaru. Dla części dziesiętnej odczytaj wartość z ruchomej części suwmiarki, która jest idealnie wyrównana z jedną z kresek części stałej. Na przykład: 20,5 mm, jak poniżej.

3. Zmierz średnicę zewnętrzną łożyska. Ustaw zewnętrzne szczęki na końcach średnicy zewnętrznej i odczytaj wynik jak wcześniej.
4. Zmierz grubość łożyska. Ustaw łożysko bokiem, frontem do siebie, i umieść zewnętrzne szczęki po każdej stronie łożyska, a następnie odczytaj odpowiedni pomiar.